گـل نـرگـس

اشعار محمدرضا مهدیزاده

اوقات خوش آن بود که با دوست به سر رفت

"یا رفیق من لا رفیق له"


چندی پیش فیلمی سینمایی ، داستانِ زوجی را روایت می کرد که در آستانه ی جدایی بودند و در همین هنگام شخصیت مرد ماجرا گرفتار مشکلاتی می شد و همسرش جای اینکه پیگیر طلاق باشد ، برای نجات همسرش از آن گرفتاری به آب و آتش می زد و در نهایت پس از حل و فصل گرفتاری ها زوجی که حالا رابطه شان محکم تر از پیش شده بود از جدایی منصرف می شدند . 

و اینگونه می شد که مشکل کوچک تر موجب گشایش در مشکل بزرگ تر (رابطهٔ در آستانه ی ویرانی زوجین و طلاق) می شد ‌. 

در ابتدا واژه ی مفقوده ی زندگی این زوج «رفاقت» بود ، واژه ای که امروز در زندگی بسیاری از زوج های جوان و نه چندان جوان مفقود شده است و موجب فصلی عمیق میان دو نفری می شود که روزی نهایت آرزو های شان را در چشم های بی تکلف همدیگر تماشا می کردند . 

رفیق ؛ واژه ای عربی و از اسماء پروردگار است که تجلّی آن در دو طرف به رابطه شان استواری و قوام می بخشد . رفیق نه فقط حبیب است که دوستی و محبت کند و نه انیس است که فقط همدم و هم راز باشد . رفیق یعنی یار ، همدم ، دوست خوب ، همنشین و از همه مهتر "همراه" . رفیق آن کسی است که در دشواری ها و پستی و بلندی های زندگی پا به پای تان می آید و هر کجا زمین بخورید دست تان را می گیرد ، کمک تان می کند که برخیزید و لبخندی گرم به شما هدیه می کند. با بودنش گرمی بخش وجودتان می شود و تنهای تان نمی گذارد ، آری ! رفیق یعنی بسوز ، رفیق یعنی بساز . 


در این آشفته روزگاری که عمر زندگی های مشترک بسیار کوتاه شده و مهر طلاق موجب المثنیٰ شدن بسیاری از سه جلد ها شده است ؛ شما به خودتان ، به انتخاب تان احترام بگذارید . پای انتخاب تان بمانید و همراه و هم پایش باشید . قدر دان همدیگر باشید ، ارزشمند بودن همدیگر را یادآور شوید و صبح به صبح برای عشقی که میان تان جاری است ، اسپند دود کنید و چهارقل بخوانید .

رفاقتی دو طرفه برقرار کنید و اگر لازم بود و همسرتان ارزشش را داشت که دارد ، برای همدیگر بسوزید و بسازید آنچنان که پروانه به پای شمع . مگر عشق چیزی بیش از این است ؟!

چشم و هم چشمی را کنار بگذارید و از آنچه خداوند به شما بخشیده است لذت ببرید . 

زندگی با رفاقت ، قدرشناسی ، وفاداری و عشق ورزیدن زیبا تر از پیش می شود . باور کنید جدایی آنقدر ها هم کریم نیست و چیزی بیش از تنهایی و افسوس به شما نخواهد بخشید .


به قلم : محمدرضا مهدیزاده 


پ ن :

عشق و درویشی و انگشت نمایی و ملامت 

همه سهل است ، تحمل نکنم بار جدایی 


"سعدی"


#شهید_بیضایی


💚"اشهَدُ انَّ امیرالمومنینَ علیًا ولیُ اللّٰه"💚

أَنَّهُمْ کَانُوا فَاطِمِیِّینَ ...!💙

یاحسین ! ❤
بس که از این فاصله ها دلگیرم
بیش از این دور بمانم ز حرم میمیرم ...! 🍂

وبلاگ اشعار "محمدرضا مهدیزاده"
#تمامی اشعار این وبلاگ در سایت جیم (ضمیمه ی روزنامه ی خراسان) انتشار یافته است.

کانال تلگرام :
gheisar_aminPoor@ 🟣



Designed By Erfan Powered by Bayan