گـل نـرگـس

اشعار محمدرضا مهدیزاده

اسکار زبان نافهم ترین مخلوق خدا تعلق می گیره به ....

اسکار زبان نافهم ترین مخلوق خدا هم تعلق می گیره به "دل" ، که به هیچ صراطی مستقیم نیست . 

همه ی ما روزگار رو با دوقطبی ها سپری می کنیم ! دوقطبی بین خیر و شر ، خوب و بد ، خوش و ناخوش ، مهربانی و نامهربانی و البته ! عقل و دل .

خوبی عقل اینه که موجود با منطقیه . یعنی کاملاً می شه باهاش منطقی گفت و گو کرد و از خیلی از مسائل هم آگاه شد ، به شخصه حتی گاهی از حضرت عقل جملاتی شنیدم که اینقدر خوب و جالب و ظریفه که چشم هام گرد می شه و می گم دمت گرم رفیق تو چقدر فیلسوف و عارفی .

در گفت و گو با عقل همیشه هم به یک نتیجه ای می رسیم و یکی مون قانع می شیم ‌. ولی امان از دل ...! یعنی به واقع امان از دل ! دل من به اندازه ی کودکان خردسال بی منطقه . و این واقعاً خطرناکه و گاهاً افسار عقل رو پاره می کنه و کار دستم میده . گاهی خیلی با منطق باهاش حرف می زنم و قبول می کنه لیکن قرار نداره و دل بی قرار به اسپند روی آتش می ماند . 

اخیراً متوجه شدم من هر بار می خوام با دلم صحبت کنم (فک کنم اینجا نگفته باشم که من گاهی اوقات با خودم صحبت می کنم بیش تر آرام و بی صدا لیکن گاهی کمی بلند تر و اخیراً هم یکبار گفت و گو هام رو تایپ کردم :|) به سمت چپ نگاه می کنم (فک کنم چون قلبم سمت چپه ، شاید هم نفس اماره است که دل رو وسوسه می کنه مربوطه نمی دونم) .

نکته ی دیگه اینکه پهن ترین لبخند هام رو هم تحویل دلم دادم ! یعنی با دلم که هم صحبت می شم ؛ اینقدر که حرف هاش ساده لوحانه و شیرینه یک آن سرم برمی گرده به سمت چپ و لبخند پهنی به لب دارم که گاهاً باعث می شه مادر جویا بشه که چی شده و اینا :| . 

با اینکه دل خیلی موجود نادانیه ، واقعاً گاهی دلم واسه دلم می سوزه چون من دست کم از بیست سالگی به بعد دیگه باهاش راه نیومدم و گفتم دوران امپراطوری شما به پایان رسیده . احساس می کنم خداوند اشتباهات بیست سالگی به بعدم رو طور دیگری بررسی و حساب کتاب می کنه و این باعث می شه ترجیح بدم در بسیاری از موارد افسارم رو به عقل بسپارم .

هرچند که در بسیاری از اوقات چندان هم موفق نبودم و ولی تشر های ناگهانی عقلم خیلی اوقات دل رو سر به راه و سر به زیر کرده . 

خلاصه اینکه اگر راهی برای سر کردن با این پسر بچه خردسال به نام «دل» سراغ دارید بفرمایید بلکه تربیتش کنیم :))

 

پ ن : ممنون از خدا که هوای عقل و دل همه رو داره :) 

پ ن ۲ :بخشی از افکارم روزمره ام رو به زبان ساده و محاوره نوشتم ، بلکه چراغ وب هم روشن بشه . ببخشید که سرتون رو درد آوردم :))


پ ن ۲ : التماس دعا . 


#شهید_بیضایی


💚"اشهَدُ انَّ امیرالمومنینَ علیًا ولیُ اللّٰه"💚

أَنَّهُمْ کَانُوا فَاطِمِیِّینَ ...!💙

یاحسین ! ❤
بس که از این فاصله ها دلگیرم
بیش از این دور بمانم ز حرم میمیرم ...! 🍂

وبلاگ اشعار "محمدرضا مهدیزاده"
#تمامی اشعار این وبلاگ در سایت جیم (ضمیمه ی روزنامه ی خراسان) انتشار یافته است.

کانال تلگرام :
gheisar_aminPoor@ 🟣



Designed By Erfan Powered by Bayan